RUST - malebné mestečko na brehu Neusidlerského jazera

Rust je malé mestečko s úžasnou atmosférou a dovolenkovým nádychom najmä vďaka blízkosti Neziderského jazera. Nachádza sa pritom len 70 km od Bratislavy. Je to raj všetkých cyklistov, ale tí , ktorí bicyklujú, ho už určite poznajú. Tento článok sa bude venovať hlavne necyklistom (aj keď by som sa rada pobicyklovala aj ja, mesto sme však spoznávali s Tadeášom ( francúzsky buldoček) a bolo by to komplikovajšie :D)
Rust je malebné mestečko s farebnou architektúrou obklopené vinicami. Práve preto v úzkych uličkách nájdete množstvo vinární, kde môžete ochutnať vína z miestnej produkcie, len tak navštíviť niektorú z nich a nasaváť na lavičke pred vinárňou atmosféru tohto krásneho mestečka.









Kým sa vydáte na pláž, môžete si spraviť prechádzku mestom a po SeeStrasse prejsť až k jazeru. Je tam vybudovaný chodník nielen pre cyklistov, ale aj pre chodcov. Budete prechádzať popri hausbótoch a tie scenérie stoja zato. 




Ak chcete zažiť trochu dovolenkovej atmosféry, kúsok za mestom sa nachádza aj breh jazera Neusiedler, kde je vybudovaný celý komplex s plážou, bazénmi, bufetmi a je tam aj reštaurácia s úžasnou terasou na vode spolu s barom na móle. Je tam aj prístav, dokonca si tam môžete požičať loďku (na ktorú môžete aj so psom) a plaviť sa po jazere alebo využiť taxík na najkrajšiu pláž na jazere Podersdorf am See. Možností je viac ako dosť, ale mám zlú správu pre tých, ktorí by si chceli  zobrať svojho štvornohého miláčika. Vziať si ho síce môžu, ale len do reštaurácie a do časti, kde nie je vyhradená pláž. Na pláž majú psi vstup zakázaný. 







Byť v Rakúsku a nedať si dobrý Wiener schnitzel by bol asi hriech :) Hoci ani ja nie som milovník mäsa, ale tomuto som neodolala. Ak aj vy dostanete chuť na typickú rakúsku kuchyňu, odporúčam vám reštauráciu Alte Schmiede (nájdete ju tu). 



Na večeru sme sa vybrali do reštaurácie na základe hodnotenia Tripadvisoru (bolo to číslo 5), ale neboli sme až takí nadšení. Navštívili sme Haydnkeller Restarant&Pizzeria. Všetci odporúčali pizzu, dokonca aj keď sme prišli do reštaurácie, tak každý mal na stole pizzu, povedala som si teda, že aj ja ju vyskúšam. Mne osobne veľmi nechutila, ale to asi preto, že najlepšiu pizzu asi spravia len Taliani. Všetci okolo mňa sa tvárili, že im chutilo, tak som možno len príliš náročná. 



Určite číslo jedna je vináreň Gabrielle, majú tu skvelý výber miestnych vín, veľmi milý personál a nájdete tam aj čarovnú atmosféru. Je tam stále plno, tak keď pôjdete okolo, určite sa pozrite, či  tam náhodou nenájdete voľný stôl.



Ak sa rozhodnete ísť na aj na celý víkend, určite to neoľutujete. My sme boli ubytovaní v Pension Kral a boli sme veľmi spokojní. Príjemný hotel, výborné raňajky a veľmi milý personál. Hoci pani nevedela vôbec po anglicky a ja po nemecky dohodli sme sa bez problémov :) Pokiaľ nemáte svoje bicykle a chceli by ste si to vyskúšať, tak v tomto penzióne sa dajú aj požičať na celý deň a môžete si spraviť pekný víkend na bicykli s príjemným piknikom niekde medzi vinicami. Romantika presne taká, ako má byť. A čo by som ešte chcela vyzdvihnúť je, že je to pet friendly penzión a dokonca som neplatila ani žiaden poplatok za psa. Čo by sa na Slovensku asi stať nemohlo. 



Nám sa tu veľmi páčilo a už teraz sa s Tadeášom tešíme na ďalšiu návštevu.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára