Cestovanie bez cestovky???

Na internete môžete nájsť veľa článkov, ktoré sa rozoberajú, čo je lepšie, alebo výhody a nevýhody cestovania na vlastnú päsť oproti cestovaniu prostredníctvom cestovných kancelárií. Z môjho pohľadu je ťažké povedať čo je lepšie, pretože každý máme iné možnosti a každému vyhovuje niečo iné. Niekto je ako ja, že skoro každý deň pozerá letenky kde sú aké akcie a kam by som sa vybrala nabudúce, ale sú tu aj ľudia, ktorých to až tak nezaujíma, lebo ani letenku si sami nevedia objednať. Takí to radšej prenechajú cestovným kanceláriám a veria, že to, čo im ponúknu cestovné kancelárie, je to najlepšie. Hoci podľa môjho názoru táto skupina ľudí sú prevažne starší ľudia, ktorí majú problém s cudzím jazykom a preto to prenechávajú na niekoho druhého. V dnešnej dobe si mladí ľudia väčšinou sami plánujú svoje dovolenky, cesty, výlety a pod. a spoliehajú sa sami na seba.


Dovolenka na vlastnú päsť nie je pre každého, ale ja to milujem :) Hľadať miesta kam by som sa chcela pozrieť, čo by som chcela navštíviť a potom prichádza plánovanie a dlhé hodiny googlenia o destinácii, ktorú som si vybrala. Premýšľanie, čo sa tam oplatí navštíviť, čo by som chcela vidieť. Potom prichádza samotné hľadanie letenky a vhodného termínu, kedy je letenka najvýhodnejšia. Nasleduje výber ubytovania - v dnešnej dobe je milión možností od klasických hotelov cez atypické ubytovania so svojim príbehom, až ku krátkodobému prenájmu bytov v rôznych častiach sveta. Pre niekoho  možno strata času, keď si môžem sadnúť do cestovky, poviem termín a odchádzam už aj s dovolenkou. Možno na tom niečo je, ja by som si ale túto možnosť vybrala len pokiaľ by som sa rozhodla ísť na oddychovú dovolenku niekde do hotelového komplexu so službami all inclusive a v strede sezóny. Vtedy sa oplatí cestovať cez cestovnú kanceláriu a využiť last minute ponuky (hoci už ani to nie je to čo si pamätáme spred troch či štyroch rokov, už tam neostáva toľko možností na výber, ale vždy sa dá niečo vybrať :)).
Čo mi teda prináša cestovanie na vlastnú päsť???
  • slobodu výberu - kedy a kam sa vyberiem
  • možnosť lepšie spoznať krajinu - mesto, ktoré som si vybrala 
  • som lepšie pripravená na cestu - keďže som si všetko zistila popritom ako som si hľadala letenky, ubytovanie a robila si program/plán dovolenky
  • možnosť meniť plány aj počas dovolenky
  • vo väčšine prípadov je to cenovo prijateľnešie (letenka+hotel) a ostane mi viac peňazí, ktoré môžem minúť už na samotnej dovolenke či už na nejaký výlet alebo návštevu viacerých pamiatok, alebo dokonca na ďalšiu cestu 
  • možnosť bývať na netradičných miestach - napr. sme už bývali na fare prerobenej na hotel, na farme 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára